woensdag 6 november 2013

Wat eten de kinderen vandaag?


Vandaag gaan we het hebben over wat de kinderen zoal eten op een dag.
Ze eten eigenlijk elke dag hetzelfde ontbijt, ze drinken een kopje citroenthee en eten daarbij rimboebrood, beiden hebben een favoriet zoetbeleg, nl pindakaas met daaroverheen vlokken gestrooid.

Op dinsdag en donderdag hebben ze fruitdagen op school, dus dan is de keuze makkelijk gemaakt, op woensdag mogen ze zelf kiezen wat er meegaat als 10-uurtje. Vandaag was het een combi van speculaasjes van Schar en mariabiscuit van Glutafin, er zijn maar weinig chocola-loze glutenvrije koekjes, maar dit zijn er 2 van.

Op woensdagmiddag maken we meestal iets extra's bij de lunch zoals een gebakken eitje of knakworstjes, Daniel eet zoals gewoonlijk altijd 3 rimboe-boterhammen en Rosanna houdt het bij de crackers, ze kiest meestal fette croccanti van Schar of high fibre crackers van Glutafin
Daniel drinkt er een beker Fristi bij en Rosanna kiest meestal voor Yoki.

Ik probeer zoveel mogelijk variatie aan te brengen in hun tussendoortjes, het streven is om 3 tussendoortjes per dag te nemen, 1x koek, 1x fruit en 1x zuivel. Vaak eten ze 's avonds voor het slapengaan nog iets van zuivel, omdat ze meteen na het eten geen trek hebben in hun toetje. Favoriet bij Daniel is magere yoghurt met honingballetjes van Hammermühle. Rosanna eet vaak een bakje chocolademousse of een schaaltje mager yoghurt met choco muesli van Consenza.

Verder is de woensdag is de sportdag van onze kinderen, Daniel voetbalt zo’n 4x per week met heel veel plezier. Rosanna volgt momenteel 5 proeflessen voetbal.
Nu wil het geval dat wij naast de voetbalclub van Daniël wonen, dat is lekker makkelijk maar Rosanna’s proeflessen zijn bij een club zo’n 10 minuten rijden hiervandaan. Iets onhandiger dus…zeker als je bedenkt dat de 1 om 17.45 uur klaar is en de ander om 18.00 uur moet beginnen. Dat betekent dus dat je iets moet eten, wat iedereen kan eten op het tijdstip dat hij of zij thuis is…

Vanavond eten we hartige taart. Een tijdje geleden zag ik deze schattige vormpjes liggen bij Zeeman voor 0,99 cent per stuk, ik heb er meteen 6 gekocht. Ze zijn superhandig.

De foto’s heb ik uiteraard al eens gemaakt op een andere dag dat we dit aten (met een idee voor een blogje in mijn achterhoofd).
Ik heb deze keer gekozen voor een rol bladerdeeg van Schar, de volgende keer moet ik er even op tijd aan denken om deze te ontdooien, dit duurt nl 3 uur.

De rol is precies groot genoeg om 6 bakjes te vullen. 4 van de bakjes vul ik met quiche vulling ( heel simpel, kipgehakt mengen met broccoli, 3 eieren kloppen met 150 ml kookroom en geraspte kaas) en de andere 2 bakjes vul ik met appeltaart mengsel, heel handig kant klaar “Zin in appeltaart” van Hero.  Zo heb ik ook meteen een toetje voor ze.

Bob en ik eten overigens gewoon bladerdeeg in een kleine springvorm.

Snel klaar en makkelijk voor alle tijdstippen!

Ik ben benieuwd wat de rest van de blogsters vandaag eten!

Je kunt hun verhalen lezen op:

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk die kleine vormpjes, ben gek op appeltaart en hartige taart, ken het product van Hero nog niet, al weer wat geleerd vandaag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja leuk hè die vormpjes, ben er ook erg blij mee. Dat spul van Hero is ook ideaal voor appelflappen!

    BeantwoordenVerwijderen