vrijdag 8 november 2013

Dagelijkse glutenvrije boodschappen



Dag 5 van de glutenvrije blogweek! Waar kopen wij onze glutenvrije spullen?

Aangezien wij in Noord-Holland wonen, hebben we de supermarkt Deen op zowat elke hoek liggen.
Voor onze dagelijkse boodschappen gaan wij dus ook naar Deen. Sinds een paar maanden heeft Deen een glutenvrije webwinkel, kan heel handig zijn, je bestelt via internet je boodschappen, betaalt via iDeal en haalt ze op in de winkel naar keuze. Het nadeel vind ik, dat het assortiment vrij beperkt is.

Ik heb al vaker geschreven over het doen van boodschappen in Duitsland, ook daar koop ik diverse producten, zoals:
  • -          Bakmixen van Ruf
  • -          Pasta van Seitz
  • -          Crackers, koekjes en brood van Glutano

Elke 2 maanden plaats ik een bestelling bij Le Poole, daar koop ik:
  • -          2 zakken van 5kg Rimboe broodmix
  • -          Broodverbeterpasta
  • -          Broodaroma

Sinds een tijdje hebben we hier ook een Jumbo, daar haal ik:
  • -          Kroketten
  • -          Frikandellen
  • -          DS kaiserbroodjes
  • -          DS bladerdeeg

2x per jaar heeft De Tuinen een aanbieding, je kunt dan het 2e product met 50% korting kopen, dan sla ik altijd voor een half jaar in, meestal koop ik dan:
  • -          Honingballetjes van Hammermühle
  • -          Stroopwafels van le Poole (die normaal gesproken onbetaalbaar zijn)

Verder doe ik regelmatig inkopen bij glutenvrijemarkt.com, dit doe ik meestal samen met mijn overbuurvrouw, om de verzendkosten te beperken, onze vaste producten daar zijn:

  • -          Ijshoorntjes van la Disfida
  • -          Proceli producten
  • -          Pita broodjes
  • -          Doves Farm bloem en zelfrijzend bakmeel

1x in de zoveel weken ga ik naar de Albert Heijn XL, ook gewoon in Purmerend (maar iets te ver weg om dagelijkse boodschappen te doen), daar haal ik:
  • -          Alle mogelijke Schär producten die ik niet op bovenstaande adressen koop
  • -          Vlees met het glutenvrije logo


Wellicht ben ik nog wel een adresje vergeten…het mag wel duidelijk zijn dat het een hele klus is om alles bij elkaar te sprokkelen. Was er maar een enorme winkel waar ik gewoon alles kon kopen wat ik nodig heb…Kan er niet zoiets opgezet worden in elke provincie????

Hierbij de adresjes van de andere blogsters:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten