donderdag 7 november 2013

Het ultieme medicijn!

Op de vraag of wij een medicijn tegen coeliakie zouden gebruiken als het op de markt zou komen, zeg ik volmondig ja! De reden waarom ik ja zeg is omdat mijn kinderen er echt naar kunnen verlangen. Of ze precies weten waar ze het over hebben, dat betwijfel ik, of ze echt moeite hebben met hun glutenvrije dieet, dat niet eens...maar toch!

Ze hebben het er wel eens over met z’n tweeën, stel dat! Ja ze kunnen zich het helemaal voorstellen. Ze zijn natuurlijk op een leeftijd dat ze zich nauwelijks bezighouden met de randvoorwaarden van zo'n medicijn, alleen al het idee dat je iets kunt slikken, waardoor je weer normaal kunt (mee) eten, dat is toch ideaal?? In hun ogen dan!

Rosanna vindt het nog steeds vervelend dat ze op verjaardagen en feestjes zo beperkt is in haar keuze, ook al wordt er heel vaak rekening met haar gehouden, het is toch niet leuk als de rest kan kiezen uit een tafel vol lekkers en er voor jou een keuze vantevoren is gemaakt.

Of ze het medicijn constant zouden slikken, is nog maar de vraag, ik denk dat dit van heel veel factoren afhankelijk is…zoals bijv. wat zijn de bijwerkingen van een medicijn, wat zijn de kosten van het medicijn en wat zijn de effecten op de lange termijn…


We zijn nu 3,5 jaar verder na de diagnose, maar we blijven hoop houden, tenslotte zijn de kinderen pas 8 en (bijna) 12, het zou zo fijn zijn als ze nog een groot deel van hun leven onbezorgder kunnen zijn. Al was het maar alleen maar buiten de deur...


En hoe denken de andere bloggers hierover? Lees het bij:

1 opmerking: