zaterdag 5 januari 2013

Ikea en bioscoop

Onze favoriete kerstvakantie activiteit is een bezoek aan de bioscoop, we hadden samen met vriendin K. en haar kinderen gekozen voor De 5 Legendes. Op een centrale plek, zodat we allemaal ongeveer een half uur in de auto zouden zitten. Deze plek werd dus de Pathé Arena. Het was een prachtige film in 3D en de kinderen zeurden deze keer nou eens niet om al het (dure) lekkers wat Pathé je te bieden heeft, aangezien ze nl zelf thuis een tas vol lekkers klaargezet hadden. Rosanna koos een zakje chips Patatje Joppie, brosjes en een pakje drinken. Daniël ging voor de popcorn, zelf thuis gemaakt in de magnetron en in een leuke bak ingepakt.
Om de hoek bij de Pathé ligt de Ikea, dus vóór de film gingen we daar nog even heen. Deze keer had ik geen glutenvrije ijshoorntjes meegenomen (deze zijn per stuk verpakt en dus laat ik de folie eromheen zitten als ik ze in de automaat zet), aangezien er genoeg gesnoept zou worden de rest van de dag (we zijn nl na afloop ook nog bij McDonalds gaan eten om het feest compleet te maken).



Maar wat was nu het geval...Ikea had speciaal voor de kerstperiode een kerstspeurtocht in de winkel uitgezet, door allerlei foto's te raden, verzamelde je letters die dan weer een woord vormden. Je kon de uitslag inleveren bij de Bistro achter de kassa's en dan zou je iets lekkers krijgen. Ik voelde uiteraard al nattigheid, want ja hoor dat bleek een ijsje te zijn. Aangezien ik wel eens op het coeliakieforum heb gelezen dat sommige Ikea's gv hoorntjes hebben, vroeg ik het toch maar aan de dames van de bistro. Helaas hadden ze deze niet, maar deze dames gaven niet op en gingen samen hardop nadenken wat onze kinderen dan mochten eten, 1 van hen liep zelfs naar de keuken om het te vragen (de rij achter mij werd stééds langer) ze kwam terug en meldde dat er in het worstje van de hotdog alleen maar aardappelzetmeel zat, mag dat?? Ja dat mag, dus de kinderen kregen allebei een worstje in een kartonnen beker. Zo aardig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten